Dugaan betul

Kenapa hati aku tidak seperti biasa.Rasa berat saja hati ni nak meninggalkan Perlis untuk menuju ke Perak.Aku bawak kereta hari ni pun tidak seperti biasa.Pelahan sangat.Sampai saja di sempadan Kedah dan Perlis tidak aku duga terdapat sekatan jalan yang di lakukan oleh JPJ.Kereta aku baru saja di tinted gelap.Kompom punya tak lepas,mau kena saman aku di buatnya.Aku terus membuat u-turn.Jalan yang tidak pernah aku lalui,aku redah kali ni.Jalan Kuala Sanglang.Tak pernah lagi seumur hidup aku melalui jalan tersebut.Tak kira la,janji aku lepas dari sekatan JPJ.Memang aku berjaya lepas pun.huhuhu.... :) Aku memandu kereta aku menaiki lebuhraya.Hati aku masih lagi tidak seperti biasa,aku berbisik dalam hati aku,bala apa la pulak lepas ni yang datang ni.Jarang sekali aku memandu kereta 100km sejam di lebuhraya.Pelan sungguh aku rasa.Tiba-tiba ada kereta di hadapan memberi tanda lampu amaran.Ah,sudah aku bercakap seorg diri di dalam kereta.Ada sekatan jalan pulak.Kali ni aku tidak dapat lari kemana.Mahu tidak mahu terpaksa menuju ke sekatan jalan tersebut.Polis trafik menahan kereta di hadapan aku.Rupanya kereta tersebut telah di tembak speed trak.Sampai saja aku di hadapan polis trafik tersebut.JALAN.JALAN.... fush.. selamat aku.Akhirnya aku sampai jugak ke PERAK!!.. selamat ...

p/s: sewaktu aku di Perak,aku dapat panggilan yang menyatakan KG aku terbakar...


salam...

post signature



0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Home | Bisness | MP3 | Radio| Log Out |

Copyright © 2009 Kehidupan |Designed by Templatemo And Biasa