Penangan akibat Banjir

Banjir sudah berlalu hampir 2 minggu.Aku masih belum lagi mengemas segala barang-barang yang terdapat di dalam rumah aku ini..Inilah penangan banjir.Waktu semasa air sedang naik,mudah saja aku mengakat segala barang-barang ke tingkat atas,apabila air banjir kembali surut,letih aku dibuat nya kerana rumah perlulah di cuci terlebih dahulu dan barang-barang yang berada di tingkat atas hendaklah di bawak turun dan di susun semula ke tempat nya.Mahu atau tidak,boleh di katakan aku mengemas separuh rumah hari ni.Takut jugak aku hendak menurunkan semua barang-barang yang berada di tingkat atas ke bawah.Aku dengar di kelantan,terengganu kembali banjir.Silap-silap haribulan tempat aku akan di tenggelami air lagi.Letihlah aku nanti hendak mengakat semula barang barang di dalam rumah aku ini ke tingkat atas.Setelah dari pagi sampai la ke petang aku mengemas,akhirnya boleh di katakan separuh barang yang berada di tingkat atas telah di bawak turun ke bawah.Letih jugak aku di buat nya.Nasib baiklah hari ini aku tiada apa apa aktiviti hendak dibuat.Aku ingat pada petang ini. aku hendak pergi berjogging di denai larian pekalan asam.Boleh jugak aku mengelurkan peluh serta membakar lemak yang berada di perut aku ini.Perut pun dah semakin boroi ni.aduhHHhh...katakan tidak kepada boroi!!! hahahahaha....


p/s: takut aku nak bawak turun semua barang,aku takut air kembali naik.Baik aku biar dulu separuh di tingkat atas.

salam



post signature



0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Home | Bisness | MP3 | Radio| Log Out |

Copyright © 2009 Kehidupan |Designed by Templatemo And Biasa