Alahai lembu

Semalam jam 10.30 malam aku dapat panggilan dari sahabat aku yang bernama Nasir.Dia memberitahu aku bahawa esok kita korban ayam,tak jadi korban lembu.Terkejut aku mendengarnya.Aku tanya nasir,kemana perginya lembu kita?Nasir cakap lembu sudah terlepas,lari kemana pun tak tahu.Aku cakap,jangan main-main.Ingat benda ni main main ka?Nasir jawap,betul!tak tipu.
Apa pun aku cakap,cari lembu sampai jumpa jugak.Tak kira apa terjadi.Pening aku di buat nya.Lembu boleh terlepas.Macam lawak saja bunyi nya.Selepas aku bercakap dengan Nasir.Lebih kurang 25 minit,aku terima panggilan daripada azizi.Beliau memberitahu aku lembu sekarang berada di Medan makan Kangar.Jauh tu lembu tu lari.Sampai masuk kedalam pekan.Aku cakap,pergi la tangkap.Masing-masing takut kena tanduk.Penakut jugak kawan-kawan aku ni.Ada yang nak panggil RELA.Ada yang nak panggil JPA la.Lembu sekor pun nak panggil macam-macam.Apa pun kena tangkap lembu tu.Kalau tidak,tak korban la esok.Jam 12.30,telefon aku berbunyi pulak.Aku dapat berita gembira.Lembu telah berjaya di tangkap.Lembu di tangkap di belakang Balai Polis Kangar.Hebat betul lembu ni.Satu pekan Kangar dia pusing.Kiranya Hari Raya Korban tahu ni,jadi sejarah lah dan pengalaman manis.Lembu boleh terlepas dan di tangkap di dalam Pekan.ahahahaha... lawak tul...


salam...

post signature





0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Home | Bisness | MP3 | Radio| Log Out |

Copyright © 2009 Kehidupan |Designed by Templatemo And Biasa