Menuju Destinasi

Pagi Ahad 22/11/09 yang lepas aku bersama dengan beberapa kawan-kawan yang lain telah bertolak ke KL dan di beri peluang untuk melihat secara langsung persidangan parlimen di jalankan.Pada pagi tersebut air di kawasan aku telah pun surut sepenuhnya,jadi tidaklah risau kalau aku pergi ke KL sekali pun.Pada pagi itu aku dengan rombongan yang lain telah berkumpul di hadapan pejabat SUK dan akan menaiki bas menuju ke Kuala Lumpur.Sudah lama aku tidak menjejak kaki aku di Kuala Lumpur.Mesti banyak perubahan yang telah berlaku di sana.Kami bertolak dari Perlis ke KL pada jam 8.45 pagi dengan menaiki bas yang telah di sewa khas untuk rombongan kami ke parlimen.Di dalam bas tersebut boleh dikatakan Satu Malaysia,berbagai kaum dan pelbagai umur.


Canggih jugak bas kami naik ni.Monitor Tv Flat Screen tu.Ataupun memang dah lama aku tak pernah naik bas.hehehe


Bila dah naik bas dengan perlbagai umur ni,yang berumur ni kira nak behenti kerjanya.Ada yang nak terkencing la,itu la,ini la.Apa pun kena hormati mereka ini kerana mereka ini adalah orang tua -tua.Kami behenti di gurun untuk sarapan pagi.Aku memang dah agak,di gurun hari ini mesti ramai orang.Ini di sebabkan sekarang musim cuti sekolah.


Ramai orang di hentian Gurun.Aku baru saja balik minggu lepas.Sunyi.Bila time cuti sekolah,sesak jadi nya.


Selepas semua selesai sarapan pagi,kami semua bertolak semula.Bila perut dah kenyang,kena aircond pulak,mula la mata ni semakin lama,semakin layu.Aku terus terlelap,beberapa kali bas behenti pun aku tidak turun,aku hanya tido sahaja di dalam bas.Aku terjaga setelah tiba di KL.Begitu lama aku tidak menjejaki kaki aku di KL,banyak perubahan yang telah berlaku di KL.Kalau aku datang naik kereta ni,mau sesat aku dibuat nya.Kami semua telah di bawak ke hotel lotus di hadapan maju jucntion tak silap aku.AKu mendapat bilik bernombor 509.Tingkat 5 berhadapan dengan pertama komplek dan sogo.Cuci mata la aku hari tu.Tengok gelagat orang kuala lumpur.hehehe



dah puas aku melihat gelagat orang,asap kenderaan dan bangunan..


aku sambung semula tido...




Sekarang pun aku nak tido!! jam dah pukul hampir 3.00 pagi.Esok aku nak keja.Esok aku sambung cerita tentang parlimen...


salam


post signature




0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Home | Bisness | MP3 | Radio| Log Out |

Copyright © 2009 Kehidupan |Designed by Templatemo And Biasa