Tandop Air

Pagi ni aku di maklumkan yang YB Dr Dr Por Choo Chor(Indera Kayangan) ,Ybhg Dato Tajuddin,engineer Jps dan media akan datang ke tempat aku untuk melihat tandop air yang rosak.Aku jugak di maklumkan yang JKK aku tidak dapat turut serta kerana beliau terpaksa pergi ke Bukit Temiang untuk mengambil lembu yang telah di berikan kepada tempat aku.Aku bersama Azizi membawa mereka semua melihat tandop air yang telah rosak.Aku jugak memberitahu bahawa dahulu,jikalau air empangan di lepaskan,kawasan aku tidak mudah di naiki air.Ini kerana tandop air yang ada,sememangnya tidak lagi berfungsi.Aku jugak meminta agak JPs membaiki dan menukar tandop air yang lebih canggih.Aku jugak memberitahu mereka semua bahawa pada bulan ini,tempat aku telah di tenggelami air sebanyak 4 kali.Enginerr Jps itu memberi jaminan bahawa tindakan segara akan di ambik.
aku menanti YB,Dato dan Enginerr Jps datang ke tandop air yg pertama
tandop air pertama yang pertama yang telah rosak
YB bertanya sesuatu kepada enginer Jps
Enginer Jps menerangkan kepada Dato dan YB
menuju ke tandop air yang kedua
tandop kedua yang memang telah lama rosak dan tidak boleh digunakan lagi
Enginer Jps memberita tindakan akan di ambil secepat mungkin
inilah tandop yang ketiga yang mengalami masalah
Enginer Jps pergi memeriksa tandop di temani wartawan di belakan
aku menerangkan kepada mereka semua apa akan berlaku kalau tindakan lambat di ambil
wartawan menanyakan sesuatu kepada Dato dan Engineer Jps

Terima kasih aku ucapkan kepada YB,Dato dan Pihak JPs kerana prihatin terhadap masalah kami penduduk setempat.


salam.



post signature

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Home | Bisness | MP3 | Radio| Log Out |

Copyright © 2009 Kehidupan |Designed by Templatemo And Biasa